Սամվել Մկրտչյան

Սամվել Մկրտչյան-ի նկարը

Սամվել Մկրտչյան

Սամվել Մկրտչյան-ի նկարը
Գիտական աստիճան: 
պատմական գիտությունների դոկտոր
Պաշտոն: 
Ավագ գիտաշխատող
Մասնագիտություն: 
Ազգագրագետ
Աշխատում է ՀԱԻ-ում սկսած: 
1988
Հետազոտությունների ոլորտները: 
Հայոց տոնածիսական մշակույթ
Եկեղեցի
Կրոնական վարքագիծ
Գիտական հրապարակումները: 
  1. Մկրտչյան Ս., 1996, Պատ­մա­կան հի­շո­ղութ­յու­նը և տո­­նա­ծի­սա­կան հա­մա­կար­գը, Բանբեր Երևանի հա­մալսարանի (Երև­ան), N 1, էջ 120-123։
  2. Մկրտչյան Ս., 1997, Հայաստանի Առաջին Հան­րապետության տոնական համակարգը, Լրաբեր հասա­րա­­կա­կան  գի­տու­թ­յուն­նե­րի (Երև­ան), N 3, էջ 160-164։
  3. Мкртчян С., 1998, Основные социальные сферы распространения праз­­д­ни­­ков в бы­­ту ар­­мян в конце XX в. (Этно­со­циоло­ги­че­с­кие ис­сле­до­ва­ния), Курылев В. (ред.), Лав­­ров­с­кие (Среднеази­ат­­­ско–кав­­­каз­ск­ие) чте­ния 1996-1997 гг., Крат­кое содер­жа­ние док­ла­дов, СПб., с. 51-53:
  1. Մկրտչյան Ս., 1996, Պատ­մա­կան հի­շո­ղութ­յու­նը և տո­­նա­ծի­սա­կան հա­մա­կար­գը, Բանբեր Երևանի հա­մալսարանի (Երև­ան), N 1, էջ 120-123։
  2. Մկրտչյան Ս., 1997, Հայաստանի Առաջին Հան­րապետության տոնական համակարգը, Լրաբեր հասա­րա­­կա­կան  գի­տու­թ­յուն­նե­րի (Երև­ան), N 3, էջ 160-164։
  3. Мкртчян С., 1998, Основные социальные сферы распространения праз­­д­ни­­ков в бы­­ту ар­­мян в конце XX в. (Этно­со­циоло­ги­че­с­кие ис­сле­до­ва­ния), Курылев В. (ред.), Лав­­ров­с­кие (Среднеази­ат­­­ско–кав­­­каз­ск­ие) чте­ния 1996-1997 гг., Крат­кое содер­жа­ние док­ла­дов, СПб., с. 51-53:
  4. Պիպոյան Ս., Օհանջանյան Ռ., Մկրտչյան Ս., Գալստյան Մ., 2000, Արհեստա­գոր­ծու­թյան ստվե­րային ուսուցման հիմնախն­դիր­ները (սոցիոլոգիական հետազո­տություն), Tacis, Հայկական Ազ­գա­յին Դիտարան, ՀՀ Կր­թ­ու­թյան և գիտության նա­­խա­րարություն, Երև­ան, 46 էջ։
  5. Мкртчян С., Пипоян С., Оганджанян Р., Галстян М., 2000, Основные проблемы теневого обучения ремесленничеству (со­­­ци­о­­­­ло­ги­чес­кое исследо­ва­ние), Armenian National Observatory: Армянская На­цио­нальная Обсерватория, Министерство образования и науки, Ереван, 46 ст.
  6. Մկրտչյան Ս., 2001, Հայոց քրիստոնեական տո­նե­րի կենցաղավարման և բնակ­չու­թ­յան կրոնատա­ծու­թյան վար­­քա­գ­ծա­յին փոփո­խու­թ­յուն­ները 20-րդ դարում (էթնոսոցիոլոգիական հե­­տա­­­­զո­տու­թ­յուն), Հարությունյան Ս., Քալանթարյան Ա. (խմբ.), «Հայոց սրբերը և սրբա­­վայրերը» գիտաժողովի հոդվածների ժողովածու, Երևան, «Հայաստան» հրա­տ., էջ 395-404։
  7. Մկրտչյան Ս., 2001, Ընտանիքն ու ազգակ­ցա­կան-բա­րեկամական մի­ջա­վայրը տո­ների ավանդու­թացման հա­մա­տեք­ս­տում, Վարդումյան Դ., Վարդանյան Լ. (խմբ.), «Ընտանիքի հե­տա­զոտ­ման հիմ­­­­նախնդիր­ները» հանրապետական գիտաժողովի նյութեր՝ նվիրված Էմմա Կարապետյանի հիշատակին, Երևան, ՀՀ ԳԱԱ «Գիտութ­յուն» հրա­­տ., էջ 75-81։
  8. Մկրտչյան Ս., 2001, Գյումրեցիների տոնական և կրո­­­նական վարքագծային փոփոխությունները վերջին հա­ր­յու­ր­ամ­յա­կում (էթ­նո­սո­ցիո­­լո­գի­ա­կան ուսումնասիրություն), Հայրապետյան Ս., Հարությունյան Ս. (խմբ.), Շիրակի հայագիտական հետազատությունների կենտրոն, Գիտական աշխատու­թյուն­­ներ, IV, Գյում­­­­­րի, ՀՀ ԳԱԱ «Գիտութ­յուն» հրատ., էջ 146-150։
  9. Мкртчян С, 2001, Религиозное и этническое в празднично-об­ря­до­­вом по­ве­дении ар­м­ян, Губоглу М. и другие (ред.), IV конгресс эт­но­гра­фов и антропологов России, 20-23 сентября 2001 г., Нальчик, тезисы докладов, Москва, ст. 260.  
  10. Ընտանեկան բռնությունները Հայաստանի Հանրապետությունում, 2002, հեղինակային խումբ՝ Գալստյան Մ., Օհանջանյան Ռ., Պողոսյան Ս., Սարգսյան Ա., Զաքարյան Թ., Մկրտչյան Ս., Երևան, «Զանգակ-97» հրատ., 104 էջ։
  11. Մկրտչյան Ս., Սարգսյան Ա., 2002, Սուրբ Սարգիս (ազ­գա­գրա­կան և էթնոսոցիոլոգիական հե­տա­զո­տություն), Հարությունյան Ս., Քալանթարյան Ա. (խմբ.),  «Սուրբ Սար­գիս» գիտաժո­­ղո­վի նյութեր, Երևան, «Մուղ­­նի» հրատ., էջ 96-102։
  12. Мкртчян С., 2002, Изменения праздничного по­ве­дения армян в кон­­­текс­те рели­гиоз­ного и эт­ни­чес­кого (эт­носоцио­логи­чес­кое ис­сле­­до­вание), Курылев В. и другие (ред.), Лав­ро­­в­с­кие (Ср­ед­­­не­­ази­ат­ско-кав­каз­с­кие) чте­­­­ния 2000-2001 гг., Краткое со­дер­жание докладов, СПб., изд-во «Аг­раф», ст. 92-93.
  13. Мкртчян С., 2003, Региональные особенности празд­­ничного цик­ла арм­ян (этносоциологическое ис­сле­дование), Абрамян Л., Бадалян Р. (ред.), ʻʻАр­хе­о­логия, этнология и фол­ь­­к­ло­рис­ти­ка Кавказаˮ, Ма­те­ри­а­лы меж­ду­на­род­ной кон­­­фе­­рен­ции, 17-18 ноября, 2003, Ере­ван, Перво­прес­толь­ный Свят­ой Эчмиадзин, ти­по­гра­фия Святого Эчмиадзина, ст. 294-297.
  14. Մկրտչյան Ս., 2004, Մեղրեցիների տոնա­ծի­սա­­կան վարքագծային փո­­փո­­­խութ­յունները վեր­ջին հար­­յու­ր­ամ­յա­­կում (էթ­նո­սոցիո­լոգիական-ազ­գա­­գրա­կան հե­տա­զոտու­թյուն), Հարությունյան Ս., Վարդումյան Դ. (խմբ.), Հայ ժողովրդական մշա­կույթ, XII, Երևան, «Մուղնի» հրատ., էջ 103-107։
  15. Մկրտչյան Ս., 2004, Շիրակի բնակչության տո­նա­­­կան վարքագիծը հայ էթ­նո­սի ներ­էթ­նիկ խմբերի ընդ­հա­նուր համա­լի­րում, Քալանթարյան Ա., Մելքոնյան Ա. (խմբ.), Շիրակի պատմամշա­կու­­թա­յին ժառանգութ­յուն, Հան­­րապետական 6-րդ գի­տա­կան նս­տա­շր­­ջա­նի նյու­թեր, 2004, Գյումրի, ՀՀ ԳԱԱ «Գի­տու­թ­յուն»  հրա­­տ., էջ 59-61։
  16. Мкртячн С., 2004, Особенности развития празд­­нич­ного цикла ар­мян в XX в.  (эт­но­­со­­ци­о­­­­ло­ги­чес­кое исследо­ва­ние), Апакидзе А. (ред.), Между­на­род­ная на­уч­ная кон­фе­ре­н­­­ция ʻʻАр­хе­оло­гия, этнология, фольк­ло­ристика Кав­казаˮ, Посвящается 90-летнему юбилею академика А. М. Апакидзе, Тбилиси, изд. ʻʻНекериˮ, ст. 216.
  17. Մկրտչյան Ս., 2006, Վարդավառը  հայոց ավան­դական և արդի կեն­ցա­ղում, Վարդումյան Դ., Հարությունյան Ս. (խմբ.), Հայ  ժողովրդա­կան  մշա­կույթ, XIII, Երև­ան, ՀՀ ԳԱԱ «Գիտու­թ­յուն» հրա­տ., էջ 181-189։
  18. Մկրտչյան Ս., 2006, Տերընդեզ-Տեառնընդառաջ տո­նը հայոց ավան­դա­­կան և արդի կենցաղում, Սահակյան Ա., Սիմոնյան Լ. (խմբ.), Ավանդական բանավոր ժառանգություն, ոչ նյութական մշակույթ, Գիտելիք և խոր­հր­դանիշ, հավատալիք և սո­­վո­­րույթ, ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի «Ոչ նյու­­թա­­կան մշա­կու­թա­­յին ժառան­գու­­թյան պահ­­պա­նման մասին» կոնվենցիայի շրջանակներում կազմակերպված միջազգային առաջին գիտաժողովի հոդվածների ժողովածու (1-3 դեկ­­տեմբերի, Ծաղկաձոր, 2005), Երևան, ՀՀ ԳԱԱ «Գիտություն» հրատ., էջ 141-153։
  19. Մկրտչյան Ս., 2006, Երևանցիների տոնա­ծի­սա­կան և կրոնական վար­քա­գծային փոփոխություն­­ները XX  դա­րա­­վեր­ջին  (էթնոս­ո­ցի­ո­­լո­գի­ա­կան ուսում­նա­սի­րու­թ­յուն), Սարգսյան Ա. և ուրիշներ (խմբ.), Երևան քա­­ղա­քի պատ­մու­թ­յան թանգարան, Գի­տա­կան հոդ­­­վածների ժո­ղո­­վա­ծու՝ նվիր­ված Երևա­­նի պատ­­մու­թյան հար­ցե­րին, Երևան, էջ 139-148։
  20. Մկրտչյան Ս., 2006, Տոները ղարաբաղցիների ավանդական կենցաղում, Սիմոնյան Ա. և ուրիշներ (խմբ.), Լեռ­նային Ղարաբաղի Հանրա­պե­տու­թ­յուն. անց­յա­լը, ներկան և ապ­ա­գան. միջազգային գի­տա­ժողով, հունիսի 21-24, 2006, Ստե­փա­նա­կերտ, Երևան, ԵՊՀ հրա­տ., էջ 395-401։
  21. Մկրտչյան Ս., 2007, Վարդավառի էթնոմշակու­թային և սոցիալական առանձնահատկությունները Տա­վու­շում, Հարությունյան Ս., Հոբոսյան Ս. (խմբ.), Հայ ժողովրդա­կան մշա­կույթ, XIV, Երև­ան, ՀՀ ԳԱԱ «Գի­տություն» հրա­տ., էջ 199-211։
  22. Մկրտչյան Ս., 2007, Հայոց տոնածիսական վար­քա­գծի փոփոխությունները խորհրդա­յին և հետ­խոր­հր­դա­յին հա­մա­­կար­գերի հա­մա­տեքս­տում, Սահակյան Ա., Սիմոնյան Լ. (խմբ.), Ոչ նյութական մշակույթ. ավանդական բանավոր ժառանգություն, Գիտելիք և խորհր­դա­ն­շան, հավատալիք և սո­վո­­րույթ, ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի «Ոչ նյու­թա­­կան մշա­կու­թա­յին ժառան­գու­թյան պաշտ­պա­­­նու­­թյան մա­սին» կոնվնցիայի շրջանակներում կազմակերպված միջազգային երկրորդ գիաժողովի հոդվածների ժողովածու (29 նո­յեմ­բե­ր-2 դեկ­տեմ­բե­ր, 2006, Աղվերան), Երևան, «Նշա­նակ» հրատ., էջ 162-173։
  23. Մկրտչյան Ս., 2007, Տոները հայոց արդի կեն­ցա­ղում (էթնոսոցիոլոգիական ուսումնասիրություն), Աբրահամյան Լ. (խմբ.), Հայ ազգագրություն և բանահյուսություն, պրակ 22, ՀՀ Երևան, ԳԱԱ «Գիտություն»  հրատ., էջ 129-237։
  24. Мкртчян С., 2007, Мировосприятие рели­гиоз­но­го и этнического в празд­­­нич­но-об­ря­­до­­­­вом поведе­нии армян (этносоци­о­­­­ло­гическое исследование), Шенгелиа В.  и другие (ред.), Материалы пер­во­го Меж­дународного кон­гресса кавка­зо­ве­дов, Tbilisi, ʻʻUniversalˮ publishing house, pp. 403.
  25. Մկրտչյան Ս., 2008, Վարդավառը Տավուշում (ավան­դույթ և ար­դիա­կա­նու­թյուն), Ժամկոչյան Ա., Ղազինյան Գ. (խմբ.), ԵՊՀ Աստ­վա­­ծա­բա­նության ֆակուլտետ, Տարեգիրք, Գ, գիտական հոդվածների ժողովածու, Երևան, ԵՊՀ հրատ., էջ 349-362։
  26. Մկրտչյան Ս., 2009, Տավուշցիների տոնական և կրո­նական վարքագծի փո­փո­խու­­թյունները խոր­հր­դա­յին և հետ­­խորհրդային հա­­մա­կար­գե­րի համա­տեքս­տում, Քալանթարյան Ա., Սարգսայն Հ. (խմբ.), «Տավուշ. նյութական և հո­գևոր ժառանգություն», հանրապետական գի­տա­­կան նստաշրջանի նյու­թեր. Իջևան, Երև­ան, ՀՀ ԳԱԱ «Գի­տու­թ­յուն» հրա­տ., էջ 166-175։
  27. Մկրտչյան Ս., 2010, Տոներ. հայկական ժողովրդա­կան ծեսեր, սովորույթներ, հավատալիքներ (ավանդույթ և արդիականություն), Երևան, «Գասպրինտ» տպա­րան, 192 էջ։
  28. Մկրտչյան Ս., 2010, «Ախար» կամ «Ախառ» մատա­ղի երևույթը  Զատիկ տո­նի հա­մա­­տեքս­­տում, Աբրահամյան Լ. Թադևոսյան Ա., (խմբ.), Հայ ժողովրդա­կան մշա­կույթ, XV, Ավանդականը և արդիականը հայոց մշակույթում, ՀՀ ԳԱԱ հնա­գի­տու­թյան և ազգագրության ինստիտուտի 50-ամյակին նվիրված հոդվածների ժողովածու, Երև­ան, ՀՀ ԳԱԱ «Գի­­տու­­թ­յուն» հրա­տ., էջ 288-297։
  29. Մկրտչյան Ս., 2010, Գրախոսություն. Լևոն Սարգսյանի «Հայոց տո­­նա­ցույցի ծագումն ու զար­գա­ցումը (4-8-րդ դդ.)» (Երևան, «Էդիտ Պրինտ» հրատ., 2010, 300 էջ), Պատմաբանասիրա­կան հանդես (Երև­ան), N 2, էջ 264-265։
  30. Մկրտչյան Ս., 2011, Հայոց կրոնական վարքա­գծի տա­րիքային առանձնա­հատ­կու­թ­յուն­նե­րը խորհր­դա­յին և ետ­խորհրդային համա­կար­գերի հա­­մա­տեքս­տում, «XXI դ. կրո­նա­կան մարտա­հրավեր­նե­րը և Հայաս­տա­նը» գիտաժողովի նյութեր, ԵՊՀ Աստվա­ծա­բա­նու­թ­­­­յան ֆակուլտետ, Աճեմ­յան մա­տե­նա­շար, ԺԴ, Երևան, ԵՊՀ հրատ., էջ 79-83։
  31. Մկրտչյան Ս., 2011, Նոր տարին և Սուրբ Ծնունդը հա­յոց ավանդական կեն­ցա­ղում (19-րդ դ. - 20-րդ դ. սկիզբ), Ջիվանյան Ա. (խմբ.), «Հասկեր» մանկական գրա­կանության և բանահյու­սու­թյան տա­րե­գիրք, N 2, Երևան, «Զանգակ-97» տպարան, էջ 13-31։
  32. Մկրտչյան Ս., 2012, Սուրբ Սարգիս տոնը հայոց սո­ցիալ-մշա­կու­թա­յին համա­կար­գում, Ժամկոչյան Ա., Ղազինյան Գ. (խմբ.), ԵՊՀ Աստվածաբանության ֆակուլտետ, Տա­րեգիրք, Է, գիտական հոդվածների ժողովածու, Երևան, ԵՊՀ հրատ., էջ 115-132։
  33. Харатян Гр., Мкртчян С., 2012, Праздничная культура: Традиции и современность, Глава 5: Социальная структура и общественный быт, Тишков В. и другие (ред.), Армяне, На­ро­ды и куль­туры, Москва, изд-во ʻʻНаукаˮ, с. 286-306.
  34. Մկրտչյան Ս., 2013, Հայոց կրոնական վարքագծի փո­փոխությունները խոր­հր­դա­յին և հետխորհրդային համա­կար­գերի համատեքստում, Ժամկոչյան Ա., Ավետիսյան Ա., ԵՊՀ Աստվածաբա­նու­թյան ֆակուլտետ, Տարեգիրք, Ը, գիտական հոդվածների ժողովածու, Երևան, ԵՊՀ հրատ., էջ 203-208։
  35. Мкртчян С., 2013, Архивные материалы как важ­ный первоисточник для ис­следований празднично-об­рядной культуры (по арм­ян­ским материалам),  Saladze G., Putkaradze T. (editors.), SUB-Department of Ajara Autonomous Republic Government-Archives Administration, International science  conference dedicated to 135th anniversary of returning Ajara to motherland,  South-West GEOR­G­IA (History, Archaeology, Ethnology), Conference materials, Tbi­­li­si, ʻʻUniversalˮ publishing house, pp. 135-141.
  36. Мкртчян С., 2014, Праздничная система армян в пос­лед­ние столетие, Diasamidze B. and others (editors), Batumi Shota Rustaveli State University, Center of the study of Christian culture, Dpartment of History and Archaeology Niko Berdzenishvili isntitute, 2-3 May, 2017, Batumi, Tbilisi, ʻʻUniversalˮ publishing house, pp. 330-334.
  37. Սարգսյան Հ., Գալստյան Մ., Զաքարյան Թ., Վարդանյան Լ., Մկրտչյան Ս., Օհանջանյան Ռ., 2014, Տավուշ. սոցյալ-մշակութային գործընթացներ (ավանդույթ և արդիականություն), Երևան, ՀՀ ԳԱԱ «Գիտություն» հրատ., 360 էջ, 56 էջ նկար։
  38. Մկրտչյան Ս., 2014, Հայոց տոնական համակարգի էթնոմշակութային առանձնահատկություն­ները, Մագիստրատուրայի հատուկ մասնա­գիտա­կան դասընթացի ուսում­­­­­­նական ծրա­գիր և դա­սախոսություններ, Երև­ան, հեղի­նակային հրատ., 38 էջ։
  39. Մկրտչյան Ս., 2014, Սեռա-տարիքային և կրթական գործոնները տոների կենցաղավարման համատեքստում, Հարությունյան Ս., Մարության Հ. (խմբ.), Ավանդականը և ար­դի­ա­կանը հայոց մշա­կույ­թում, Հայ ժողո­վր­դա­կան մշակույթ, XVI, Դերենիկ Վարդումյանի ծննդյան 90-ամյակին նվիրված գիտաժողովի նյութերի ժողովածու, Երևան,  ՀՀ ԳԱԱ «Գիտություն» հրատ., էջ 197-206։
  40. Մկրտչյան Ս., 2016, Հայոց տոնածիսական մշակույթ, Երևան, ՀՀ ԳԱԱ «Գի­տու­­թյուն» հրատ., 400 էջ։
  41. Մկրտչյան Ս., 2016, Նոր տարի-Ամանոր տոնի դրսևո­րումները խորհրդային շրջանում (1920-1950-ական թթ.), Ժամկոչյան Ա., Ավետիսյան Ա. (խմբ.), ԵՊՀ Աստ­վա­ծա­բա­նու­թյան ֆակուլտետ, Տարեգիրք, ԺԱ, գիտական հոդվածների ժողովածու, Երևան, ԵՊՀ հրատ., էջ 209-215։
  42. Մկրտչյան Ս., 2016, Քրիստոսի Ծննդյան տոնի դրսևո­րումները խորհրդային շրջանում (1920-1930-ական թթ.), Ժամկոչյան Ա., Ավետիսյան Ա. (խմբ.), ԵՊՀ Աստ­վա­ծա­բա­նու­թյան ֆակուլտետ, Տարեգիրք, ԺԱ, գիտական հոդվածների ժողովածու, Երևան, ԵՊՀ հրատ., 216-224։
  43. Մկրտչյան Ս., Մելքոնյան Ս., 2017, Ալեքսանդրիայի 633 թ. ժողովն Արևե­­լա­հռո­մե­ա­կան կայ­­­­­սրու­թ­յան միարարական նոր քաղա­քա­կանության համատեքստում, Խուդինայն Գ. (խմբ.), «Վէմ» հա­մա­հայ­կա­կան հանդես (Երևան), Թ (ԺԵ) տարի, թիվ 3 (59), էջ 156-173։
  44. Մկրտչյան Ս., 2017, Տեառնընդառաջ-Տրընդեզ տոնը խոր­հրդային շրջա­նում (1920-1940-ական թթ.), Ժամկոչյան Ա., Ավետիսյան Ա. (խմբ.), ԵՊՀ Աստ­վա­ծա­բա­նու­թյան ֆակուլտետ, Տարեգիրք, ԺԲ, գիտական հոդվածների ժողովածու, Երևան, ԵՊՀ հրատ., էջ 138-143։
  45. Մկրտչյան Ս., 2017, Սուրբ Սարգիս տոնի դրսևո­րում­ները խորհրդային շրջա­նում (1920-1940-ական թթ.), Ժամկոչյան Ա., Ավետիսյան Ա. (խմբ.), ԵՊՀ Աստ­­վա­ծա­բա­­­նու­թյան ֆակուլտետ, Տարեգիրք, ԺԲ, գիտական հոդվածների ժողովածու, Երևան, ԵՊՀ հրատ., էջ 129-137։
  46. Մկրտչյան Ս., 2018, Հայոց տոնական համակարգը ղարաբաղյան շարժման և պատ­մա­կան հի­շո­ղության հա­մա­տեքս­տում, Հովսեփյան Ռ. (խմբ.), «Ղարաբաղյան շարժման 30-րդ տարեդարձը» Գիտա­կան ընթեր­ցում­ներ, Ստեփանակերտ, Ար ՊՀ հրատ., էջ 494-500։
  47. Մկրտչյան Ս., 2018, Հայոց Առաջին հանրապե­տու­թյան տոնական հա­մա­կար­գը որպես պատմամշակութային կարևոր սկզբ­նաղբ­յուր, Բալայան Վ. (խմբ.), Արցախում պետականության վերակերտման 100-ամյակը, Հայա­գի­տա­կան ուսումնա­սի­րու­­թյուններ, պրակ 8, Ստեփա­նա­կերտ, Ար ՊՀ հրատ., էջ 69-81։
  48. Մկրտչյան Ս., 2019, Գրախոսություն. Մ. Գալստյան, Ռ. Օհանջանյան, Թ. Զաքարյան, Գ. Հակոբյան, «Արդի հայ ընտանիքը փոխա­կերպ­վող հա­սա­րա­կու­թյու­նում» (Երևան, ՀՀ ԳԱԱ «Գիտություն» հրատ., 2017, 328 էջ), Լրաբեր Հասա­րա­­կական գիտություն­նե­րի (Երևան), N 1, էջ 361-366։
  49. Մկրտչյան Ս., 2019, Հայոց տոնածիսական մշակույթը ընտանեկան ավան­դույթների համատեքստում, Կարապետյան Ռ., Բարսեղյան Ս., «Հայ ընտանիքն ար­­­դի մարտահրավերների համա­տեքս­տում» միջազգային գիտաժողովի նյութեր, Երևան, ՀՀ ԳԱԱ հնա­գիտության և ազգա­գրության ինստիտուտի  հրատ., էջ 104-118։
  50. Մկրտչյան Ս., 2019, Նորույթ հանգուցյալների հի­շա­տակման օրերի հա­մա­­­տեք­ս­տում, Ժամկոչյան Ա., Մկրտչյան Ս. (խմբ.), Աստվածաբանական և կրոնագիտական  հոդվածների ժողովածու, Ա (1), Երևան, ԵՊՀ հրատ., էջ 101-107։
  51. Մկրտչյան Ս., 2019, Զատիկ և Համբարձում տոները խորհրդային–բոլշևիկյան շրջանում (1920-1930-ական թթ.), Ավետիսյան Պ. (խմբ.), Լրաբեր Հասա­րա­­կական գիտություն­նե­րի, ՀՀ ԳԱԱ «Գիտություն» հրատ., Երևան, N 3, էջ 236-244:
  52. Մկրտչյան Ս., 2019, Հայոց եկեղեցական տոների կենցաղավարման փոփո­խու­թյուն­նե­րը վերջին հարյուրամյակում  (20-րդ դ. - 21-րդ դարասկիզբ), էջ 98-105, 20-րդ դարի ականաւոր հայ հոգեւորականներ, Գիտական նիւթերի ժողովածոյ, Տ. Յով­նան Արք. Տէրտէրեան, Պօղոսեան Ն. (խմբ.), Լոս Անճելէս, 250 էջ։
Զեկուցումներ: 
  1. Մկրտչյան Ս., 1985, Մականունները Սևանի շր­ջա­­­նի հայերի անվանական հա­մա­կարգում, Վարդումյան Դ. (խմբ.), Հայաստանի բնակ­չու­թ­յան հա­սա­րա­կա­կան կեն­ցաղի և հոգևոր մշա­կույթի պրոբ­լեմ­­ների ուսումնա­սի­րու­թ­յանը նվիր­ված գիտական նստաշրջան, թեզիսներ, 13-15 մարտի, 1985, Երևան, Հայկական ՍՍՀ հրատպետկոմի N 3 տպարան, էջ 37-38։
  2. Մկրտչյան Ս., 1990, ՀԽՍՀ գյուղական բնակ­չության տոնական հա­մա­կար­գի էթնոսոցիոլոգի­­ա­կան հե­տա­զո­տութ­յունների հար­ցի շուրջ, Վարդումյան Դ. (խմբ.), Հանրա­պե­տա­կան գի­տա­­­կան նս­տաշրջան, 1986-1988թթ. ազ­գա­բա­նական և բանագիտական դաշ­տա­յին հե­տա­զ­տու­թյունների հիմ­­­­­նա­կան ար­դյունք­նե­րը, 5-7-ը հունիսի, 1990, Երև­ան, Հայկական ԽՍՀ  ԳԱ հրատ., էջ 46-47։
  1. Մկրտչյան Ս., 1985, Մականունները Սևանի շր­ջա­­­նի հայերի անվանական հա­մա­կարգում, Վարդումյան Դ. (խմբ.), Հայաստանի բնակ­չու­թ­յան հա­սա­րա­կա­կան կեն­ցաղի և հոգևոր մշա­կույթի պրոբ­լեմ­­ների ուսումնա­սի­րու­թ­յանը նվիր­ված գիտական նստաշրջան, թեզիսներ, 13-15 մարտի, 1985, Երևան, Հայկական ՍՍՀ հրատպետկոմի N 3 տպարան, էջ 37-38։
  2. Մկրտչյան Ս., 1990, ՀԽՍՀ գյուղական բնակ­չության տոնական հա­մա­կար­գի էթնոսոցիոլոգի­­ա­կան հե­տա­զո­տութ­յունների հար­ցի շուրջ, Վարդումյան Դ. (խմբ.), Հանրա­պե­տա­կան գի­տա­­­կան նս­տաշրջան, 1986-1988թթ. ազ­գա­բա­նական և բանագիտական դաշ­տա­յին հե­տա­զ­տու­թյունների հիմ­­­­­նա­կան ար­դյունք­նե­րը, 5-7-ը հունիսի, 1990, Երև­ան, Հայկական ԽՍՀ  ԳԱ հրատ., էջ 46-47։
  3. Մկրտչյան Ս., 1994, Տոն և ըն­տա­նիք, Գասպարյան Ռ. և ուրիշներ (խմբ.), Հայ ըն­տա­նի­քի ներ­կան և ա­պա­գան, թե­­զիս­ներ գի­տա­­­­ժո­ղովի զե­­կու­ցում­­­­նե­րի, 27-29-ը ապրիլի, 1994, Երևան, «Ման­կա­վարժ» հրատ. էջ 78-79։
  4. Մկրտչյան Ս., 1996, Գյումրեցիների միջավայրում կե­ն­­ցաղավարող տոների ուսում­նասիրության էթ­նո­սո­ցիո­լո­գիա­կան հա­յե­ցա­կե­տե­րը, Հարությունյան Ս. (խմբ.), Շիրակի պատ­մա­մշա­կու­­թային ժառան­գու­թյունը, Հանրապե­տա­կան 2-րդ գի­տա­ժո­ղով, զեկուցումների թեզիսներ, Գյ­ում­րի, «Կու­մայրի» հրա­տ., էջ 78-79։
  5. Մկրտչյան Ս., 1997, Տոնածիսական հա­մա­կար­գը և կրոնական գոր­ծո­նը, Մա­րու­թյան Հ., Վարդումյան Դ. (խմբ.), Արդի էթնոմշա­կու­թա­յին գոր­ծ­­­ընթացները  Հա­­­յաս­­­­տա­­նում, 1, Հանրա­պե­տա­կան գի­տա­կան նս­տա­շրջան, զեկուցումների հիմ­­նադրույթներ, Երևան, «Դավիթ» տպա­րան, էջ 25-26։
  6. Մկրտչյան Ս., 1998, Հայոց տոնածիսական հա­մա­կարգի էվոլյուցիան և պատ­­մա­կան առանձ­նա­հատ­կու­թ­յուն­նե­րը վեր­ջին հարյուր­ամյակում, Վարդումյան Դ. (խմբ.), Ավանդույթն ու նո­րույ­թը հայոց կենսապա­հով­ման մշա­կույ­թում, V, Հիմ­­նա­դրույթներ ՀԱՊԹ հիմնադրման 20-ամյակին նվիրված գիտաժողովի զեկուցումների, 1998, Երևան, ՀՀ ԳԱԱ «Գիտություն» հրա­­տ., էջ 26-28։
  7. Мкртчян С., 1998, Основные социальные сферы распространения праз­­д­ни­­ков в бы­­ту ар­­мян в конце XX в. (Этно­со­циоло­ги­че­с­кие ис­сле­до­ва­ния), Курылев В. (ред.), Лав­­ров­с­кие (Среднеази­ат­­­ско–кав­­­каз­ск­ие) чте­ния 1996-1997 гг., Крат­кое содер­жа­ние док­ла­дов, СПб., с. 51-53:
  8. Մկրտչյան Ս., 1999, Վայոց Ձորի բնակչության տո­նական համակարգի էթնո­սո­ցիոլոգիական բնութա­գիրը, Հարությունյան Ս., Վարդումյան Դ. (խմբ.), Հայ  ժո­ղո­վր­դական մշա­կույթ, X, Թեզիսներ, Երևան, ՀՀ ԳԱԱ «Գիտու­թ­յուն» հրա­տ., էջ 55-57։
  9. Պիպոյան Ս., Օհանջանյան Ռ., Մկրտչյան Ս., Գալստյան Մ., 2000, Արհեստա­գոր­­ծու­թյան ստվե­րային ուսուցման հիմնախն­դիր­ները (սոցիոլոգիական հետա­զո­տություն), Tacis, Հայկական Ազ­գա­յին Դիտարան, ՀՀ Կր­թ­ու­թյան և գիտու­թյան նա­­խա­րարություն, Երև­ան, 46 էջ։
  10. Մկրտչյան Ս., 2001, Հայոց քրիստոնեական տո­նե­րի կենցաղավարման և բնակ­չու­թ­յան կրոնատա­ծու­թյան վար­­քա­գ­ծա­յին փոփո­խու­թ­յուն­ները 20-րդ դարում (էթնոսոցիոլոգիական հե­­տա­­­­զո­տու­թ­յուն), Հարությունյան Ս., Քալանթարյան Ա. (խմբ.), «Հայոց սրբերը և սրբա­­վայրերը» գիտաժողովի հոդվածների ժողովածու, Երևան, «Հայաստան» հրա­տ., էջ 395-404։
  11. Մկրտչյան Ս., 2001, Ընտանիքն ու ազգակ­ցա­կան-բա­րեկամական մի­ջա­վայրը տո­ների ավանդու­թացման հա­մա­տեք­ս­տում, Վարդումյան Դ., Վարդանյան Լ. (խմբ.), «Ընտանիքի հե­տա­զոտ­ման հիմ­­­­նախնդիր­ները» հանրապետական գի­տա­ժողովի նյութեր՝ նվիրված Էմմա Կարապետյանի հիշատակին, Երևան, ՀՀ ԳԱԱ «Գիտութ­յուն» հրա­­տ., էջ 75-81։
  12. Մկրտչյան Ս., 2001, Գյումրեցիների տոնական և կրո­­­նական վարքագծային փոփոխությունները վերջին հա­ր­յու­ր­ամ­յա­կում (էթ­նո­սո­ցիո­­լո­գի­ա­կան ուսում­նա­սիրություն), Հայրապետյան Ս., Հարությունյան Ս. (խմբ.), Շիրակի հայագի­տա­կան հետազատությունների կենտրոն, Գիտական աշխատու­թյուն­­ներ, IV, Գյում­­­­­րի, ՀՀ ԳԱԱ «Գիտութ­յուն» հրատ., էջ 146-150։
  13. Մկրտչյան Ս., 2001, ՀՀ բնակչության տոնական վար­քագծային փոփո­խու­թ­յուն­ները կրոնատածության են­թա­տեք­ս­տում, Հարությունյան Ս., Վարդումյան Դ. (խմբ.), Հայ ժողովրդական մշա­կույթ, XI, Հանրապետական գիտաժողով, զե­կու­ցում­ների հիմնադրույթներ, 2001, Երև­ան, ՀՀ ԳԱԱ «Գի­տություն» հրա­­տ., էջ 72-74։
  14. Мкртчян С, 2001, Религиозное и этническое в празднично-об­ря­до­­вом по­ве­дении ар­м­ян, Губоглу М. и другие (ред.), IV конгресс эт­но­гра­фов и антропологов России, 20-23 сентября 2001 г., Нальчик, тезисы докладов, Москва, ст. 260.  
  15. Մկրտչյան Ս., 2002, Տոները գյումրեցիների կեն­ցա­ղամշակութային համա­լի­րում (էթնոսոցիոլո­գիա­կան ուսում­­­­նա­սի­րու­թ­յուն), Հայրապետյան Ս., Հա­րու­թյուն­յան Ս. (խմբ.), Շիրակի պատմա­մշա­կու­թա­­յին ժառան­գու­թ­յունը, Հան­րա­պե­տա­կան հինգերորդ գիտաժողով, զե­կու­­­­ցում­ների հիմ­նա­դրույթներ, Գյում­րի, ՀՀ ԳԱԱ «Գի­տու­­թ­­յուն» հրա­­տ., էջ 44-45։
  16. Ընտանեկան բռնությունները Հայաստանի Հանրապետությունում, 2002, հեղի­նա­կային խումբ՝ Գալստյան Մ., Օհանջանյան Ռ., Պողոսյան Ս., Սարգսյան Ա., Զաքարյան Թ., Մկրտչյան Ս., Երևան, «Զանգակ-97» հրատ., 104 էջ։
  17. Мкртчян С., 2002, Изменения праздничного по­ве­дения армян в кон­­­текс­те рели­гиоз­ного и эт­ни­чес­кого (эт­носоцио­логи­чес­кое ис­сле­­до­вание), Курылев В. и другие (ред.), Лав­ро­­в­с­кие (Ср­ед­­­не­­ази­ат­ско-кав­каз­с­кие) чте­­­­ния 2000-2001 гг., Краткое со­дер­жание докладов, СПб., изд-во «Аг­раф», ст. 92-93.
  18. Мкртчян С., 2003, Региональные особенности празд­­ничного цик­ла арм­ян (эт­но­со­циологическое ис­сле­дование), Абрамян Л., Бадалян Р. (ред.), ʻʻАр­хе­о­логия, эт­но­логия и фол­ь­­к­ло­рис­ти­ка Кавказаˮ, Ма­те­ри­а­лы меж­ду­на­род­ной кон­­­фе­­рен­ции, 17-18 ноября, 2003, Ере­ван, Перво­прес­толь­ный Свят­ой Эчмиадзин, ти­по­гра­фия Святого Эчмиадзина, ст. 294-297.
  19. Մկրտչյան Ս., 2004, Մեղրեցիների տոնա­ծի­սա­­կան վարքագծային փո­­փո­­­խութ­յունները վեր­ջին հար­­յու­ր­ամ­յա­­կում (էթ­նո­սոցիո­լոգիական-ազ­գա­­գրա­կան հե­տա­զոտու­թյուն), Հարությունյան Ս., Վարդումյան Դ. (խմբ.), Հայ ժողովրդական մշա­կույթ, XII, Երևան, «Մուղնի» հրատ., էջ 103-107։
  20. Մկրտչյան Ս., 2004, Շիրակի բնակչության տո­նա­­­կան վարքագիծը հայ էթ­նո­սի ներ­էթ­նիկ խմբերի ընդ­հա­նուր համա­լի­րում, Քալանթարյան Ա., Մելքոնյան Ա. (խմբ.), Շիրակի պատմամշա­կու­­թա­յին ժառանգութ­յուն, Հան­­րապետական 6-րդ գի­տա­կան նս­տա­շր­­ջա­նի նյու­թեր, 2004, Գյումրի, ՀՀ ԳԱԱ «Գի­տու­թ­յուն»  հրա­­տ., էջ 59-61։
  21. Мкртячн С., 2004, Особенности развития празд­­нич­ного цикла ар­мян в XX в.  (эт­но­­со­­ци­о­­­­ло­ги­чес­кое исследо­ва­ние), Апакидзе А. (ред.), Между­на­род­ная на­уч­ная кон­фе­ре­н­­­ция ʻʻАр­хе­оло­гия, этнология, фольк­ло­ристика Кав­казаˮ, Посвящается 90-лет­не­му юбилею академика А. М. Апакидзе, Тбилиси, изд. ʻʻНекериˮ, ст. 216.
  22. Մկրտչյան Ս., 2006, Վարդավառը  հայոց ավան­դական և արդի կեն­ցա­ղում, Վար­դումյան Դ., Հարությունյան Ս. (խմբ.), Հայ  ժողովրդա­կան  մշա­կույթ, XIII, Երև­ան, ՀՀ ԳԱԱ «Գիտու­թ­յուն» հրա­տ., էջ 181-189։
  23. Մկրտչյան Ս., 2006, Տերընդեզ-Տեառնընդառաջ տո­նը հայոց ավան­դա­­կան և արդի կենցաղում, Սահակյան Ա., Սիմոնյան Լ. (խմբ.), Ավանդական բանավոր ժառանգություն, ոչ նյութական մշակույթ, Գիտելիք և խոր­հր­դանիշ, հավա­տա­լիք և սո­­վո­­րույթ, ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի «Ոչ նյու­­թա­­կան մշա­կու­թա­­յին ժառան­գու­­թյան պահ­­­պա­նման մասին» կոնվենցիայի շրջանակներում կազմակերպված միջազ­գա­յին առաջին գիտաժողովի հոդվածների ժողովածու (1-3 դեկ­­տեմբերի, Ծաղ­կա­ձոր, 2005), Երևան, ՀՀ ԳԱԱ «Գիտություն» հրատ., էջ 141-153։
  24. Մկրտչյան Ս., 2006, Երևանցիների տոնա­ծի­սա­կան և կրոնական վար­քա­գծային փոփոխություն­­ները XX  դա­րա­­վեր­ջին  (էթնոս­ո­ցի­ո­­լո­գի­ա­կան ուսում­նա­սի­րու­թ­յուն), Սարգսյան Ա. և ուրիշներ (խմբ.), Երևան քա­­ղա­քի պատ­մու­թ­յան թան­գա­րան, Գի­տա­կան հոդ­­­վածների ժո­ղո­­վա­ծու՝ նվիր­ված Երևա­­նի պատ­­մու­թյան հար­­ցե­րին, Երևան, էջ 139-148։
  25. Մկրտչյան Ս., 2006, Տոները ղարաբաղցիների ավանդական կենցաղում, Սիմոն­յան Ա. և ուրիշներ (խմբ.), Լեռ­նային Ղարաբաղի Հանրա­պե­տու­թ­յուն. անց­յա­լը, ներկան և ապ­ա­գան. միջազգային գի­տա­ժողով, հունիսի 21-24, 2006, Ստե­փա­նա­կերտ, Երևան, ԵՊՀ հրա­տ., էջ 395-401։
  26. Մկրտչյան Ս., 2007, Վարդավառի էթնոմշակու­թային և սոցիալական առանձ­նա­հատկությունները Տա­վու­շում, Հարությունյան Ս., Հոբոսյան Ս. (խմբ.), Հայ ժողովրդա­կան մշա­կույթ, XIV, Երև­ան, ՀՀ ԳԱԱ «Գի­տություն» հրա­տ., էջ 199-211։
  27. Մկրտչյան Ս., 2007, Հայոց տոնածիսական վար­քա­գծի փոփոխությունները խոր­հրդա­յին և հետ­խոր­հր­դա­յին հա­մա­­կար­գերի հա­մա­տեքս­տում, Սահակյան Ա., Սիմոնյան Լ. (խմբ.), Ոչ նյութական մշակույթ. ավանդական բանավոր ժա­ռան­գություն, Գիտելիք և խորհր­դա­ն­շան, հավատալիք և սո­վո­­րույթ, ՅՈՒՆԵՍ­ԿՕ-ի «Ոչ նյու­թա­­կան մշա­կու­թա­յին ժառան­գու­թյան պաշտ­պա­­­նու­­թյան մա­սին» կոնվնցիայի շրջանակներում կազմակերպված միջազգային երկրորդ գիտա­ժո­ղովի հոդվածների ժողովածու (29 նո­յեմ­բե­ր – 2 դեկ­տեմ­բե­ր, 2006, Աղվերան), Երևան, «Նշա­նակ» հրատ., էջ 162-173։
  28. Мкртчян С., 2007, Мировосприятие рели­гиоз­но­го и этнического в празд­­­нич­но-об­ря­­до­­­­вом поведе­нии армян (этносоци­о­­­­ло­гическое исследование), Шенгелиа В.  и другие (ред.), Материалы пер­во­го Меж­дународного кон­гресса кавка­зо­ве­дов, Tbilisi, ʻʻUniversalˮ publishing house, pp. 403.
  29. Մկրտչյան Ս., 2008, Վարդավառը Տավուշում (ավան­դույթ և ար­դիա­կա­նու­թ­յուն), Ժամկոչյան Ա., Ղազինյան Գ. (խմբ.), ԵՊՀ Աստ­վա­­ծա­բա­նության ֆակուլ­տետ, Տարեգիրք, Գ, գիտական հոդվածների ժողովածու, Երևան, ԵՊՀ հրատ., էջ 349-362։
  30. Մկրտչյան Ս., 2009, Տավուշցիների տոնական և կրո­նական վարքագծի փո­փո­խու­­թյունները խոր­հր­դա­յին և հետ­­խորհրդային հա­­մա­կար­գե­րի համա­տեքս­տում, Քալանթարյան Ա., Սարգսայն Հ. (խմբ.), «Տավուշ. նյութական և հո­գևոր ժառանգություն», հանրապետական գի­տա­­կան նստաշրջանի նյու­թեր. Իջևան, Երև­ան, ՀՀ ԳԱԱ «Գի­տու­թ­յուն» հրա­տ., էջ 166-175։
  31. Մկրտչյան Ս., 2010, «Ախար» կամ «Ախառ» մատա­ղի երևույթը  Զատիկ տո­նի հա­­մա­­տեքս­­տում, Աբրահամյան Լ. Թադևոսյան Ա., (խմբ.), Հայ ժողովրդա­կան մշա­կույթ, XV, Ավանդականը և արդիականը հայոց մշակույթում, ՀՀ ԳԱԱ հնա­գի­տու­թյան և ազգագրության ինստիտուտի 50-ամյակին նվիրված հոդվածների ժողովածու, Երև­ան, ՀՀ ԳԱԱ «Գի­­տու­­թ­յուն» հրա­տ., էջ 288-297։
  32. Մկրտչյան Ս., 2010, Հայոց կրոնական վարքա­գծի տա­րիքային առանձնա­հատ­կու­թ­յունները խորհր­դա­յին և ետ­խոր­հրդային համա­կար­գերի հա­­մատեքստում, «XXI դարի կրո­նա­կան մար­տա­հրավեր­նե­րը և Հայաս­տա­նը» ԵՊՀ Աստվածա­բա­նու­թյան ֆակուլտետի և ԵՀԽ հայաստանյան միջեկեղեցական բարեգործական Կլոր եղան հիմնադրամի համատեղ կազմակերպած գիտաժողով, Երևան, էջ 34-37։
  33. Մկրտչյան Ս., 2011, Հայոց կրոնական վարքա­գծի տա­րիքային առանձնա­հատ­կու­թ­յուն­նե­րը խորհր­դա­յին և ետ­խորհրդային համա­կար­գերի հա­­մա­տեքս­տում, «XXI դ. կրո­նա­կան մարտա­հրավեր­նե­րը և Հայաս­տա­նը» գիտաժողովի նյութեր, ԵՊՀ Աստվա­ծա­բա­նու­թ­­­­յան ֆակուլտետ, Աճեմ­յան մա­տե­նա­շար, ԺԴ, Երևան, ԵՊՀ հրատ., էջ 79-83։
  34. Մկրտչյան Ս., 2013, Հայոց կրոնական վարքագծի դրսևորման սոցիալ-մշակու­թա­յին առանձնահատկությունները (էթնոսոցիոլոգիական հետա­զո­տություն), Հայրապետյան Ս., Բեսոլով Վ. (խմբ.), «Պատմամշա­կու­­թային ժառանգություն և ար­դի­ականություն», Միջազգա­յին գիտաժողով, Զեկուցումների դրույթներ, Գյում­­րի, 4-6 հոկտեմբերի, 2013, Երևան,  ՀՀ ԳԱԱ «Գի­տություն» հրատ., էջ 219-220։
  35. Мкртчян С., 2013, Архивные материалы как важ­ный первоисточник для ис­следований празднично-об­рядной культуры (по арм­ян­ским материалам),  Saladze G., Putkaradze T. (editors.), SUB-Department of Ajara Autonomous Republic Gover­n­ment-Archives Administration, International science  conference dedicated to 135th anni­versary of returning Ajara to motherland,  South-West GEOR­G­IA (History, Archaeology, Ethnology), Conference materials, Tbi­­li­si, ʻʻUniversalˮ publishing house, pp. 135-141.
  36. Սարգսյան Հ., Գալստյան Մ., Զաքարյան Թ., Վարդանյան Լ., Մկրտչյան Ս., Օհան­­ջանյան Ռ., 2014, Տավուշ. սոցյալ-մշակութային գործընթացներ (ավան­դույթ և արդիականություն), Երևան, ՀՀ ԳԱԱ «Գիտություն» հրատ., 360 էջ, 56 էջ նկար։
  37. Մկրտչյան Ս., 2014, Սեռա-տարիքային և կրթական գործոնները տոների կենցաղավարման համատեքստում, Հարությունյան Ս., Մարության Հ. (խմբ.), Ավանդականը և ար­դի­ա­կանը հայոց մշա­կույ­թում, Հայ ժողո­վր­դա­կան մշա­կույթ, XVI, Դերենիկ Վարդումյանի ծննդյան 90-ամյակին նվիրված գի­տա­ժո­ղովի նյութերի ժողովածու, Երևան,  ՀՀ ԳԱԱ «Գիտություն» հրատ., էջ 197-206։
  38. Մկրտչյան Ս., 2019, Զատիկ և Համբարձում տոները խորհրդային–բոլշևիկյան շրջանում (1920-1930-ական թթ.), Ավետիսյան Պ. (խմբ.), Լրաբեր Հասա­րա­­կա­կան գիտություն­նե­րի, ՀՀ ԳԱԱ «Գիտություն» հրատ., Երևան, N 3, էջ 236-244:
  39. Մկրտչյան Ս., 2019, Հայոց եկեղեցական տոների կենցաղավարման փոփո­խու­­թյուն­նե­րը վերջին հարյուրամյակում  (20-րդ դ. - 21-րդ դարասկիզբ), էջ 98-105, 20-րդ դարի ականաւոր հայ հոգեւորականներ, Գիտական նիւթերի ժո­ղովածոյ, Տ․ Յով­նան Արք․ Տէրտէրեան, Պօղոսեան Ն. (խմբ.), Լոս Անճելէս, 8 հոկտեմբերի, 250 էջ:
  40. Մկրտչյան Ս., Էթնիկ ինքնության և պատմական հիշողության դրսևորումները հայոց տոնածիսական մշակույթում, Հայկական Սփյուռքի ուսումնասիրության գերակա խնդիրերը, Երևան, ՀՀ ԳԱԱ նախագահության նիստերի կլոր դահլիճ, 14 նոյեմբերի, 2019թ.։
  41. Մկրտչյան Ս., Հայոց տոնական համակարգի արտացոլումն Առա­ջին հանրա­պե­տության մամուլում, «Հայ մամուլի դերն ազգային արժեհամակարգի ձևա­վորման և պահպանման գործում. Ընտանիք, հայրենիք, եկեղեցի», Երևան, Հա­յաս­տանի ազգային գրադարանի Նախագահական սրահ /Տերյան, 72/,  28-29 նոյեմբերի, 2019թ.:
  42. Մկրտչյան Ս., Հայոց  տոնածիսական համակարգը խոր­րդային հակա­կրո­նա­կան քաղաք­ա­­կա­նության համատեքս­ում (1920-1930-ական թթ.), «Խորհրդային Հայաստանը 1920-1930-ական թվականներին», Երևան, Խ. Աբովյանի անվան ՀՊՄՀ, 24 հունիսի, 2019թ.:
Այլ: 
  • ՀՀ ԳԱԱ հնագիտության և ազգագրության ինստիտուտի ու ԵՊՀ աստվածաբանության ֆա­կուլ­տետի գիտխորհրդի և մասնագիտական /պաշտպանության/ խորհուրդների  անդամ։
  • ՀՀ ԿԳՆ Գիտության կոմիտեի «Հայա­գի­տություն և հումա­նի­տար գի­տու­թյունների» գծով մրցու­թա­յին հանձնաժողովի ան­դամ (2011- 2018 թթ.):
  • «Կրոնական արդի գործ­ըն­թաց­ներն էթ­նոմշակութային արժեքների պահպանման հա­մա­տեքս­տում»՝ ՀՀ ԿԳՆ Գիտության պետական կոմիտեի  կողմից հայ­տա­րար­ված մրցու­թային ծրա­գրի ղեկավար․իրականացման ժամ­կե­տը՝ 2016-2017 թթ.:
  • «Կրոնական իրա­վի­ճա­կը Հայաս­տա­նում՝ սոցիալ-մշա­կու­­թային և պետական-քա­ղա­քա­կան արդի գործ­ըն­թացների համատեքստում»՝ ՀՀ ԿԳՆ Գիտության պետական կոմիտեի  կողմից հայ­տա­րար­ված մրցու­թային ծրագրի ղեկավար, իրա­­կա­նաց­ման ժամկետը՝ 2018-2020 թթ.: 
Հեռախոս: 
+37491 461993
Էլ․ փոստ: 
sam1959dok@mail.ru